fredag 26 mars 2010

Det är fredag och jag har nyligen drömt om Jimmie Åkesson

Igår var ingen toppendag för A och mig. Först händelserna på BVC sedan som lök på laxen magproblem på eftermiddagen. Kort sagt var det en riktig fekalie-dag.

Dessutom hade jag en jobbig dröm under natten. Såg framför mig att A kom hem på sin 18 års dag och presenterar sin nya pojkvän och det visar sig vara Jimmie Åkesson. Om det skulle inträffa i verkligheten kommer jag gå upp på taket och göra ett svanhopp ned i asfalten på Hästhagsgatan.

Vi var åter på BVC för synkoll nu på förmiddagen. Idag hann vi precis komma in i undersökningsrummet innan A bröt ihop - rekord! Först trodde jag det berodde på att hon blev rädd för utrustningen i rummet, men det var så klart fel. Det visade sig vara den finlandssvenska ögonläkaren som var problemet.

Efter många tårar och hulkningar lyckades dock den tappra doktorn att göra sin undersökning och synen "såg" bra ut.. Nu hoppas jag för allt i världen att vi kommer slippa att gå till BVC på väldigt länge. Jag säger som Kristina i Mobergs Utvandrarna: "Karl-Oska ja tyár icke mer".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar