onsdag 10 mars 2010

Idag var vi återigen på besök hos fienden

A och jag har varit ute och promenerat på förmiddagarna denna vecka. Igår passade vi på att göra ett besök på COOP Konsum och idag blev det butiksbesök hos Lidl i Sundbyberg. Jag resonerar som så att även om man är pappaledig måste man hålla koll på konkurrenterna. Amelie håller med. Till min glädje kunde jag notera att vare sig COOP eller Lidl visade sig från sina bästa sidor denna vecka.

På COOP Konsum var, hör och häpna, gurkan slut. Vilken butik med någon form av självbevarelsedrift tillåter att den mest sålda grönsaken tar slut och inte finns i butiken? Jag frågade en butiksmedarbetare om det fanns gurka som de ännu inte hunnit plocka upp från lagret och fick svaret "finns det inte i hyllan så finns det inte". Svaret inbjöd inte direkt till följdfrågor!

På Lidl fanns det gurkor och de hade riktigt bra pris på fryst lammfärs denna vecka. Det som vanligtvis är Lidls styrka är non-food. Lidl har i regel en otrolig förmåga att överraska med sina sällanköpsvaror och det är alltid med stor nyfikenhet jag går igenom deras non-foodavdelning. Idag dominerades dock utbudet av tyska nylonstrumpbyxor, grytunderlägg och skärbrädor i glas. Inte särskilt upphetsande tyckte vare sig jag eller A. Kändes bra.

Vi firade genom att gå till biblioteket och läsa en pekbok och äta gröt.

3 kommentarer:

  1. Skönt att se att du håller koll! Kanske ni ska ta er till nyöppnande Willys hemma i Liljeholmen imorgon? Jag verkar inte hinna dit.../Malin

    SvaraRadera
  2. KOrv Henrik, korv. Det är Lidls styrka. Nürnberger Rost Bratwurst.

    Och tvätt-, disk-, regörings- och sköljmedel.

    Om du har tid den 11 april så tänker jag vara här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/1355613

    SvaraRadera
  3. Korv är en av Lidls starka kategorier, men rengöringsmedel... nja jag vet inte. Tycker du ska ta en titt på deras non-food vid nästa besök.

    SvaraRadera