tisdag 2 mars 2010

Att komma till vårdcentralen i morgon är lika svårt som att få biljetter till Neil Young

Det första jag gjorde när jag kom till jobbet på morgnarna och startat min dator var att hämta en kopp kaffe.   Det första jag gör idag när A somnar på förmiddagen är att dricka en kopp kaffe. Det är slående hur man utan att tänka skapar sig vanor.

Eftersom As hosta ännu inte är riktigt bra stördes min vana av att jag skulle ringa till vårdcentralen Kronan i Sundbyberg för att höra om det är normalt. Jag har ringt dit så ofta på slutet att jag kan numret i huvudet. Fick veta att det inte fanns några besökstider kvar idag och i morgon fanns det bara akuttider kvar. Akuttiderna kan endast bokas samma dag och sköterskan rekommenderade att jag skulle försöka boka en tid via nätet. Bra så. Sedan lade hon till: "Tiderna för i morgon blir möjliga att boka vid midnatt och jag rekommenderar dig verkligen att vara inne på hemsidan då eftersom tiderna brukar ta slut direkt".

När Neil Young spelade på Cirkus för några år sedan var jag inne för att boka biljetter på nätet 5 timmar innan de släpptes. Var 5:e minut i fem timmar uppdaterade jag hemsidan där de kunde köpas. Klockan 09.00 släpptes biljetterna och jag lyckades få tag i två av de 1 800 biljetterna. Verkar som det blir en liknande sittning i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar