tisdag 23 mars 2010

Sov du lilla videung...

A har (fram tills nu) varit en exemplarisk bebis i frågan om att sova på nätterna. Hon började sova hela nätter redan vid 3 månader och vi har egentligen aldrig upplevt några större problem med att inte få sova själva. Nu har det dock hänt någonting och lilla A vaknar åtminstone en gång varje natt.

Vanligtvis vaknar hon till någon gång mellan 12 och 2 på natten och då behöver hon få välling. Dessutom verkar hon ha svårare att somna om och vaknar tidigt på morgnarna. Kanske är hon inne i någon tillväxtfas? Jag vet inte vad det är, men jag gillar det inte. Jag säger bara: PASSA DIG

1 kommentar:

  1. Fram till att underverken fyller 1 år är man väl mer vaken än sovande under natten... Men jag har hört rykten om att barn som sover på nätterna existerar. Ingen sympati från mig alltså ;) Mitt stalltips är att hon börjat drömma och att det är därför hon vaknar.

    SvaraRadera