måndag 15 februari 2010

Who's your daddy?

Vi kom, vi såg, grät lite och segrade på dagens babyrytmik. ÄNTLIGEN!

Som ni vet har jag kämpat hårt med att drilla A för att bli bättre på babyrytmik. Vi har tränat med Astrid Lindgren, Rage Against the Machine och Roky Erickson och mitt arbete har utan tvekan gett resultat. A var lite skeptisk i början av rytmiktimmen i Sundbybergs kyrka, men repade sig snabbt. Hon visade framfötterna under Björnen Sover och var den enda av de 15 barnen som klappade händerna själv i en av de avslutande ramsorna. Efteråt kommenterade och berömde flera mammor hur bra det gick för A idag. En av dem såg lite undrande ut när jag svarade "Tack - jag har jobbat hårt för detta hela veckan".

Jag är en grym pappa...

2 kommentarer:

  1. JAAAA, ÄNTLIGEN!!! Nu känner jag igen vår underbara dotter - bäst när det gäller! :-) Det passar ju bra så här i OS-tider. Och vilken tur, nu slipper jag sitta här på jobbet och oroa mig varje måndag... She's back in business och klappar händerna när det påbjuds, precis som första gången (då jag var med, ska väl tilläggas...).

    SvaraRadera
  2. Hmmm, den undrande mamman kan ju inte ha förstått vad det hela handlar om - livet är ju en enda stor tävling! ;-)

    SvaraRadera