torsdag 18 februari 2010

Torsdag 13.05

A:s hosta har inte riktigt givit med sig och nu har vi tagit tempen (självklart ropade jag "party-party" till Amelie när termometern åkte in). Hon hade 38,5 - elände. Gav henne en Alvedon (självklart ropade jag "party-party" till Amelie när pillret åkte in). Som den ansvarstagande förälder jag faktiskt är, ringde jag till vårdcentralen. Möttes av talsvar på vårdcentralen Kronan.

Jag gillar i grunden talsvar - rakt på sak och jag behöver inte vara trevlig - men ser det alltid som ett illavarslande tecken av att mötas av en förinspelad röst när man vet att det i slutändan är oundvikligt att inte prata med en verklig människa för att allt ska ordna sig. Min känsla blev inte bättre av att jag fick ringa om tre gånger för att jag knappat fel i någon av alla menyval. Döm av min förvåning när det plötsligt dök upp en livs levande sjuksköterska i andra änden. Det tog två minuter, sedan var det klart. Idag kl. 13.05 ska vi träffa en doktor för att kolla läget på A. Ska bli kul.

Nu försöker A bita mig i näsan. Undra om jag kan be att få någon medicin för det när vi ändå är där?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar