onsdag 21 april 2010

Tack EU!

Idag går både A och jag runt med en skön känsla av pirr i magen. Vi håller nämligen på att beställa vitvaror till köket som håller på att ta form en trappa ned. Eftersom jag vill vara en god förebild för A och lära henne "the tricks of the trade" i konsumtionssamhället har jag gjort en marknadsundersökning - den absolut grundligaste jag någonsin gjort.

Med stor hjälp av min kompis Sture har det slutat med att A och jag beställt häll, fläkt, kaffemaskin, diskmaskin och ugnar från Bobs Elektro utanför Hamburg. Jag, som ägnat flera år att tänka på och genomföra prisundersökningar inom handeln, tog reda på att priserna för varje enskild produkt låg ca 1000 - 2000 kronor lägre i Tyskland jämfört med i Sverige. Vi har beställt sex vitvaror och tjänar strax över 12000 på att köpa dem från Bob i Hamburg. Att få prylarna skickade med lastbil från Tyskland går på 1800 kr, vilket innebär att vi i slutändan tjänar 10000 jämfört med att handla här hemma. Återigen ett bevis på att medlemskapet i EU lönat sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar