fredag 9 april 2010

Amelie - tänk slides

A och jag befinner oss i planeringsfasen för två kommande projekt. Det första handlar om hur vårt blivande kök ska se ut medan det andra handlar om vad jag och Karin ska göra på vår weekendresa till London i mitten av maj. Det är mao ett utmärkt tillfälle att träna A i projektplaneringens ädla konst. Jag har redan givit A en första introduktion i det viktigaste redskapet som finns - PowerPoint.

Jag tror faktiskt att det nästan är lika viktigt att vara skicklig i PowerPoint som det är att ha högskoleutbildning. Jag har redan givit A samma råd som jag fick av en chef i  början av 00-talet han sa: "Henrik, tänk slides..." och ville allt som oftast att jag skulle "slideifiera" det vi pratat och diskuterat. Det var i efterhand faktiskt ett av de bästa yrkesmässiga råd jag fått. Säg det problem som inte kan lösas med hjälp av en fyrfältare och en riktigt bra PPT-presentation?

Min egen definition på en bra PPT-presentation är att det ska finnas med en bild på Neil Young. Något jag självklart redan lärt lilla A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar