torsdag 8 april 2010

Fogden kommer

Det finns kul och mindre kul post. Det är alltid spännande när brevbäraren kommer - åtminstone brukar A och jag tycka det. Igår fick tex. A ett brev från ett Ur & Skur dagis som ville att hon skulle komma och kolla in dem. Detta klassar vi som kul post.

A's pappa (dvs. jag) möttes tyvärr inte av lika kul post i dag. I brevlådan låg ett kuvert från Kronofogdemyndigheten. Mitt vilande företag skulle tydligen ha betalat in 11 562 kr på ett skattekonto i slutet av mars och tydligen är Skatteverket lite kinkiga med att få in pengarna. Det blev ett snabbt och panikartat samtal till dem som sköter mitt företags ekonomi för att fråga vad i helvete det är som pågår och vad jag/de har missat.

A har försökt trösta och lugna mig och säger att det inte är något att oroa sig för. Det lugnade mig något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar