tisdag 11 maj 2010

Julafton i maj

Strax före nio i morse ringde telefonen. Det var Schenker som berättade att de stod utanför huset med vitvarorna som A och jag beställt från Bob's Elektro i Hamburg. Slängde snabbt på mig kläder, tog A på armen och gick ut till den stora lastbilen på gatan. Grejerna kom lastade på två lastpallar som Schenker-människorna körde in i garaget med en pallyft.

Både jag och A var upphetsade som små barn på julafton över de sex stora paketen på lastpallarna. Vi gick runt och kände på kartongerna och den tjocka plasten. A var så lycklig att hon hade nära till tårar vid flera tillfällen. Även jag var djupt rörd över skönheterna som finns i garaget. Just nu vilar A, men hon var tydlig med att hon vill gå ner och titta på paketen igen direkt när hon vaknat.

3 kommentarer:

  1. Ok, jag missar kanske poängen med detta inlägg, men menar du på fullt allvar att du inte behövt gå upp ur sängen före kl 9!?!! För min sinnesfrids skull väljer jag att tolka det som att du antagligen vaken vankat runt i huset sedan kl 6 med barn i famnen (A är kanske lite för tung för det nu), för trött för att ens klä på dig...
    Stina

    SvaraRadera
  2. Både jag och A låg faktiskt kvar och sov/mornade oss i våra respektive sängar när Schenker ringde. Det blev faktiskt ganska stressigt!
    /Henrik

    SvaraRadera
  3. Ja, vi har verkligen en helt osannolik praktdotter! :-)
    /Karin

    SvaraRadera